Etappe 11: Hein in zijn element

RM_14_01_0179

Etappe 11: Navigator Hein Verschuuren in zijn element Nog 1417 kilometer ligt er voor de wielen van de paarse TopTruck. Aan het eind daarvan wacht Buenos Aires. Veel langer had de Dakar 2015 ook niet moeten duren. De rookies van TopTrucks… begonnen fit en getraind aan de rally, maar de batterij is nu toch ver leeg. Desalniettemin maakten de heren een prima elfde etappe door, waarin met name navigator Hein… Lees verder »

Etappe 10: Voor het donker binnen

RM_13_01_0197

Versteijnen lekker voor donker binnen Het was alweer eventjes geleden dat Vick Versteijnen de finishvlag van een etappe bij daglicht zag. In de tiende etappe lukte het. “Dat is ook wel eens lekker, zeker na zo’n prachtige dag.” In minder …dan vijf en een half uur tijd stuurde Versteijnen zijn paarse truck over 371 kilometer Argentijnse paden in de uitlopers van de Andes. De dag begon al vroeg voor het… Lees verder »

Etappe 9: We zijn er weer!

RM_12_01_0159

Verslag etappe 9: We zijn er weer! Deze etappe behoorde tot de zwaarste van de rally. We begonnen met duinen waar het op slim navigeren aankwam. Wederom werd er samengewerkt met team Vd Laar en team Hoondert. De duinen waren zwaar en moeilijk, maar… het juiste pad werd snel gevonden. Wel wat tricky passages om bovenop de duin te komen. Na de duinen kregen we een parcours van rivierbeddingen en… Lees verder »

Over de helft, we gaan gewoon door!

15919_1555525014664180_433823737514001498_n

Etappe 7 en 8 zijn voor ons een feit. Tot nu toe gaat het voortvarend, een aantal lekker banden, vastgezeten maar nog niet op ons kantje gegaan. Genieten! Nog maar een paar dagen en dit prachtige avontuur is verslagen.

Ook dit is Dakar

10896971_1555628497987165_5266597545632638221_n

Vastrijden hoort erbij hebben we zelf mogen ervaren. Dat iedereen vast kan komen te zitten bewijst ook de organisatie zelf.

Etappe 7+8: Verslag

RM_09_01_0176

Eensgezind door de marathonetappe   Vooraf hadden ze al afgesproken bij elkaar te blijven, de teams van Fried van de Laar, Adwin Hoondert en Vick Versteijnen. De samenwerking draaide 548 kilometer als een tierelier. Alleen waren Van de Laar en Hoondert 60 kilometer voor de finish in Iquique in de duinen ineens Versteijnen kwijt. “We konden niet terug in de duinen om hem te gaan zoeken,” vertelt Ben van de… Lees verder »

Eerste deel Marathonetappe

15519_1555297458020269_7025470460873153294_n

Etappe 7: Solide 35ste tijd in eerste deel marathonetappe Team TopTrucks heeft in het eerste deel van de marathonetappe een solide 35ste tijd neergezet. De zevende etappe leidde de trucks naar een speciaal voor hen ingericht bivak in de duinen, afgesloten van de buitenwereld. Daar brengen de truckteams de nacht door en moeten ze zelf de service aan de auto’s doen. Het is niet mogelijk gebleken om contact te krijgen… Lees verder »

Etappe 6: Geen probleem

10897969_1555098518040163_3510939344957269147_n

Etappe 6: Wat een super gave dag!! Alles viel ondanks het grote slaaptekort allemaal op zijn plaats. Auto top, bemanning top, monteurs top! De dag begon met super snelle brede zandpaden waar je ala jan de rooy met 5-6 auto’s en trucks breed met 140 overheen werd gevlogen. Daarna kwamen mooie gravel paden die ondanks dat ze eindeloos leken nooit saai werden. En als kers op de taart mochten we… Lees verder »

Navigator Hein: knutseluurtje

image[2]

Het Roadbook is de zorg van navigator Hein Verschuuren. In dit boek staat de route van waypoint naar waypoint met aanwezige obstakels. Aangezien de teams niet de kans hebben gehad om de route zelf te verkennen krijgen ze deze informatie aangeleverd vanuit de organisatie. Het is uiteindelijk aan de navigator om te bepalen wat de belangrijkste informatie is en wat het makkelijkste werkt voor het team. Af en toe dus… Lees verder »

Etappe 5: Overnachten in de duinen

10896886_1554699201413428_6938238616734794696_n

Bericht van Hein Verschuuren, de navigator van het TopTrucks-team: “Het was een zware dag! Allereerst de lange verbinding over de Andes. Je mag geen eten mee Chili in nemen, waardoor we slechts drie gesmokkelde fruitrepen hadden. Dan de p…roef. Die begon meteen goed met erg smalle paden langs diepe afgronden. Daarna kwamen snel de duinen in zicht. De eerste grote duin gaf direct een probleem. Er stonden tientallen voertuigen die… Lees verder »

Een dag in Dakar 2015

10923498_1554305088119506_1656843807022820444_n

Een greep uit een etappedag binnen dakar 2015: de monteurs slapen in de servicetruck onderweg naar het volgende bivak waar we bij aankomst aan mogen sluiten en drie uur mogen wachten om te kunnen tanken. Gelukkig lachende gezichten aan het einde van de dag bij de mannen van de racetruck.

Verslag etappe 4: Slapen in de duinen

10896881_1554657268084288_5210883270518305817_n

Update na een nacht in de duinen Bericht van Hein Verschuuren, de navigator van het TopTrucks-team: “Het was een zware dag! Allereerst de lange verbinding over de Andes. Je mag geen eten mee Chili in nemen, waardoor we slechts drie gesmokkelde fruitrepen hadden. Dan de proef. Die begon meteen goed met erg smalle paden langs diepe afgronden. Daarna kwamen snel de duinen in zicht. De eerste grote duin gaf direct… Lees verder »

Grensovergang naar Chili!

RM_05_01_142765

Toptrucks Dakar heeft de grens bereikt en mag Chili binnen. Natuurlijk moeten we eerst netjes ons papierwerk doen voordat we dit prachtige land binnen mogen.

Verslag Etappe 3: Een soepele dag

RM142961

Diep inademen, gas bij en opschakelen Het materiaal knetterde flink in de derde etappe van de Dakar 2015. En de heren in de TopTrucks-auto ook. Maar het betaalde zich wel uit. Vick Versteijnen was als 48ste begonnen aan de proef, maar zette zijn paarse truck als 36ste aan de streep na een toch wel spannende dag. Het terrein van de derde proef – 284 kilometer lang – was ideaal om… Lees verder »

Het echte Dakar gevoel

10888372_1554082058141809_9020138882197398861_n

Iedereen zegt het al: Dakar is de zwaarste rally van de wereld. Vandaag hebben we dat in levende lijven mogen ondervinden. Nadat we netjes in de middenmoot reden ging het tussen Waypoint 4 en 5 mis, we reden ons muurvast. Werk aan de winkel! Gelukkig zijn we los gekomen en hebben we de race kunnen hervatten. Weer een etappe verslagen, moe en voldaan. Nu al veel zin in de volgende… Lees verder »